Zalecenia do pracy uczniów w klasie III
Poniedziałek – 30.marca
- Czytanie tekstu pt.,, Co robimy wiosną?”. Odpowiadanie ustnie na pytania zawarte pod tekstem na str. 53
- Wykonanie ćwiczeń na str. 62,63
- Przypomnienie co to są rzeczowniki i na jakie grupy je dzielimy( nazwy ludzi, roślin, zwierząt, rzeczy) i na jakie pytania odpowiadają
- Zapisanie do zeszytu wymyślonych przez siebie 10 wyrazów z ,,rz” po spółgłoskach
- Uczniowie piszą,, przewrotne dyktando” – w zeszycie piszą wyrazy: drzewach, grzyby, dojrzewają, chrzanu, krzewach, brzozy, przekrzykują się, skrzaty, brzęczą, rozwrzeszczane, wrzosy. Uzupełniają nimi wg własnego uznania zdania dyktanda:
Na……………wysokich jak ………………….długie białe korzenie……………….
Na …………..niziutkich jak …………młode………………………………W stawie ……………………. ……………………………. ……………………….
- zakładają dzieci hodowlę fasoli wg instrukcji na s. 54 w podręczniku. Obserwacje wyglądy fasoli wpisują do zeszytu
- Uczą się czytać tekst pt. ,,Co robimy wiosną”?
- Matematyka:
- Utrwalanie tabliczki mnożenia do 100
- Spróbuję matematykę zrobić z dziećmi przez Skype w poniedziałek, wtorek i środę
Dla relaksu dzieci rysują kredkami żartobliwe, wiosenne żarciki i podpisują je.